Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi (Tezsiz) (İÖ)
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 18 38 17 2 4 3.81
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 15 24 31 5 4 3.52
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 20 33 17 6 3 3.77
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 17 40 16 3 3 3.82
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 21 30 21 4 3 3.78
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 16 36 18 6 3 3.71
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 19 33 18 5 4 3.73
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 15 35 21 5 3 3.68
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 17 34 19 5 4 3.70
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 20 34 15 7 3 3.77
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 19 31 23 3 3 3.76
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 16 31 23 5 4 3.63
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 16 29 24 6 4 3.59
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 18 32 21 5 3 3.72
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 21 22 27 5 4 3.65
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 13 29 28 5 4 3.53
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 14 23 31 8 3 3.47
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 11 28 30 7 3 3.47
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 16 37 16 6 4 3.70
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 25 26 18 6 4 3.78
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 26 32 15 3 3 3.95
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 19 31 20 6 3 3.72
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 16 32 17 10 4 3.58