Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Sosyal Bilimler Enstitüsü Üretim Yönetimi ve Pazarlama
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 1 7 12 5 3 2.93
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 1 3 12 9 3 2.64
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 1 3 10 8 6 2.46
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 1 5 12 8 2 2.82
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 2 7 11 5 3 3.00
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 2 11 8 2 5 3.11
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 1 6 12 4 5 2.79
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 1 6 10 6 5 2.71
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 1 3 12 9 3 2.64
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 2 4 13 7 2 2.89
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 2 1 13 8 4 2.61
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 4 1 10 10 3 2.75
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 2 3 10 7 6 2.57
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 2 5 13 5 3 2.93
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 2 4 10 9 3 2.75
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 2 3 8 6 9 2.39
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 1 3 11 7 6 2.50
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 1 2 14 9 2 2.68
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 2 5 12 5 4 2.86
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 2 7 10 6 3 2.96
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 3 9 11 3 2 3.29
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 2 5 12 5 4 2.86
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 3 3 8 8 6 2.61