Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Sosyal Bilimler Enstitüsü Yönetim ve Organizasyon
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 11 9 20 4 2 3.50
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 10 9 20 5 2 3.43
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 11 10 19 5 1 3.54
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 10 14 16 5 1 3.59
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 16 14 12 3 1 3.89
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 11 17 11 5 2 3.65
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 11 11 18 3 3 3.52
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 10 7 21 5 3 3.35
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 10 13 19 3 1 3.61
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 12 15 14 5 0 3.74
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 14 10 17 4 1 3.70
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 10 9 20 5 2 3.43
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 10 6 22 5 3 3.33
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 11 11 18 5 1 3.57
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 12 10 20 3 1 3.63
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 12 1 26 4 3 3.33
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 10 6 23 3 4 3.33
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 10 9 19 5 3 3.39
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 12 12 16 2 4 3.57
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 16 10 17 0 3 3.78
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 18 10 15 0 3 3.87
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 14 10 17 2 3 3.65
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 13 8 20 1 4 3.54