Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Sosyal Bilimler Enstitüsü Özel Hukuk
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 4 11 17 2 2 3.36
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 2 12 16 2 4 3.17
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 3 12 16 3 2 3.31
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 2 15 14 3 2 3.33
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 3 15 15 1 2 3.44
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 3 14 14 2 3 3.33
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 3 13 16 1 3 3.33
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 2 14 16 1 3 3.31
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 4 13 15 1 3 3.39
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 5 13 13 2 3 3.42
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 4 8 18 3 3 3.19
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 4 9 16 4 3 3.19
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 3 10 16 4 3 3.17
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 3 9 17 4 3 3.14
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 5 13 14 1 3 3.44
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 3 9 18 4 2 3.19
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 3 6 15 7 5 2.86
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 4 3 17 7 5 2.83
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 8 14 12 0 2 3.72
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 7 10 14 3 2 3.47
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 5 16 12 1 2 3.58
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 6 10 13 5 2 3.36
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 4 13 10 5 4 3.22