Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Uzunçiftlik Nuh Çimento Meslek Yüksekokulu Kaynak Teknolojisi
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 15 5 25 2 1 3.65
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 10 9 24 5 0 3.50
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 14 7 23 4 0 3.65
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 13 9 25 1 0 3.71
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 13 6 25 4 0 3.58
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 14 6 24 4 0 3.63
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 11 7 24 4 2 3.44
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 9 9 23 6 1 3.40
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 15 4 27 1 1 3.65
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 13 7 22 3 3 3.50
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 15 5 24 2 2 3.60
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 8 8 28 1 3 3.35
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 9 6 28 3 2 3.35
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 10 5 29 2 2 3.40
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 12 3 25 4 4 3.31
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 11 6 25 1 5 3.35
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 12 9 22 2 3 3.52
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 13 8 24 1 2 3.60
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 13 9 26 0 0 3.73
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 10 10 24 2 2 3.50
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 12 8 26 0 2 3.58
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 9 10 24 2 3 3.42
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 10 7 25 4 2 3.40