Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Uzunçiftlik Nuh Çimento Meslek Yüksekokulu Makine (İÖ)
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 95 70 108 31 19 3.59
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 91 80 102 32 18 3.60
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 97 73 113 23 17 3.65
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 96 90 95 21 21 3.68
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 102 72 100 31 18 3.65
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 100 78 100 27 18 3.67
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 93 79 105 26 20 3.62
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 98 74 104 25 22 3.62
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 89 82 108 24 20 3.61
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 101 74 97 29 22 3.63
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 89 81 105 29 19 3.59
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 84 70 113 34 22 3.50
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 87 70 106 34 26 3.49
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 92 69 114 26 22 3.57
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 88 68 113 34 20 3.53
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 84 70 114 34 21 3.50
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 81 70 109 41 22 3.46
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 77 75 111 34 26 3.44
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 102 79 95 26 21 3.67
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 98 82 95 25 23 3.64
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 105 76 102 22 18 3.71
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 98 78 101 25 21 3.64
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 102 77 94 29 21 3.65