Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Hereke Meslek Yüksekokulu İnsan Kaynakları Yönetimi (İÖ)
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 77 71 127 38 23 3.42
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 60 87 120 41 28 3.33
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 71 93 107 42 23 3.44
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 77 87 114 39 19 3.49
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 67 94 112 44 19 3.43
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 73 91 107 40 25 3.44
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 82 83 98 50 23 3.45
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 73 93 97 48 25 3.42
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 72 89 110 43 22 3.43
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 81 92 99 40 24 3.49
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 72 93 101 45 25 3.42
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 68 97 98 48 25 3.40
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 68 84 103 53 28 3.33
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 73 88 102 49 24 3.41
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 67 80 108 51 30 3.31
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 65 76 99 58 38 3.21
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 56 78 101 60 41 3.14
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 66 75 95 58 42 3.19
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 74 79 100 47 36 3.32
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 77 79 102 49 29 3.38
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 95 77 93 44 27 3.50
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 71 79 104 50 32 3.32
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 69 81 98 43 45 3.26