Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Hereke Meslek Yüksekokulu İnsan Kaynakları Yönetimi
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 67 70 104 26 17 3.51
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 48 69 116 36 15 3.35
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 56 73 117 22 16 3.46
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 60 86 105 20 13 3.56
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 64 82 104 18 16 3.56
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 70 81 95 24 14 3.60
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 63 79 107 21 14 3.55
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 65 67 106 29 17 3.47
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 60 86 98 22 18 3.52
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 69 81 91 23 20 3.55
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 63 76 101 33 11 3.52
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 52 76 112 31 13 3.43
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 56 73 105 34 16 3.42
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 60 76 99 35 14 3.47
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 53 60 111 42 18 3.31
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 51 61 116 37 19 3.31
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 47 58 107 43 29 3.18
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 48 63 110 40 23 3.26
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 71 62 101 32 18 3.48
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 58 71 98 39 18 3.39
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 70 74 96 33 11 3.56
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 53 61 120 34 16 3.36
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 59 72 89 40 24 3.36