Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Hereke Meslek Yüksekokulu Büro Yönetimi ve Sekreterlik
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 8 2 5 3 4 3.32
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 8 1 4 1 8 3.00
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 7 3 3 3 6 3.09
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 9 2 5 2 4 3.45
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 7 6 3 2 4 3.45
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 8 3 5 3 3 3.45
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 7 4 2 5 4 3.23
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 6 2 7 3 4 3.14
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 8 2 4 5 3 3.32
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 8 1 5 4 4 3.23
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 8 2 6 1 5 3.32
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 7 3 6 1 5 3.27
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 6 2 6 2 6 3.00
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 5 1 8 3 5 2.91
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 6 4 5 1 6 3.14
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 4 3 3 5 7 2.64
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 5 2 3 3 9 2.59
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 4 2 9 2 5 2.91
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 5 2 7 4 4 3.00
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 4 3 7 2 6 2.86
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 6 4 7 2 3 3.36
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 6 2 8 1 5 3.14
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 4 4 7 1 6 2.95