Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Hereke Meslek Yüksekokulu Uluslararası Ticaret (İÖ)
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 9 3 7 2 4 3.44
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 6 6 8 2 3 3.40
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 4 8 8 2 3 3.32
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 5 4 12 1 3 3.28
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 6 5 10 1 3 3.40
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 4 7 11 0 3 3.36
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 7 5 9 1 3 3.48
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 8 4 9 1 3 3.52
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 8 2 11 1 3 3.44
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 5 6 9 1 4 3.28
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 6 6 9 1 3 3.44
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 8 3 10 1 3 3.48
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 5 4 13 0 3 3.32
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 7 5 10 0 3 3.52
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 5 7 9 1 3 3.40
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 8 3 9 2 3 3.44
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 5 6 9 2 3 3.32
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 6 5 10 1 3 3.40
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 3 10 7 2 3 3.32
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 3 8 9 2 3 3.24
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 5 7 9 1 3 3.40
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 4 7 11 0 3 3.36
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 4 6 12 0 3 3.32