Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Hereke Meslek Yüksekokulu Uluslararası Ticaret
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 15 4 12 4 6 3.44
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 17 3 10 2 9 3.41
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 18 3 10 5 5 3.59
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 19 3 10 5 4 3.68
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 19 2 10 4 6 3.59
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 19 3 9 5 5 3.63
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 15 6 11 3 6 3.51
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 13 3 15 6 4 3.37
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 19 3 9 4 6 3.61
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 15 9 6 6 5 3.56
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 15 10 6 5 5 3.61
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 15 9 6 5 6 3.54
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 15 5 9 5 7 3.39
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 14 4 13 5 5 3.41
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 16 5 9 3 8 3.44
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 15 7 7 3 9 3.39
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 14 8 7 2 10 3.34
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 11 8 9 6 7 3.24
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 13 7 9 5 7 3.34
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 16 6 11 4 4 3.63
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 14 10 7 3 7 3.51
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 10 9 10 6 6 3.27
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 13 7 11 2 8 3.37