Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Hereke Meslek Yüksekokulu Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 21 25 29 6 8 3.51
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 19 21 30 13 6 3.38
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 21 23 30 9 6 3.49
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 18 27 31 7 6 3.49
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 20 29 24 9 7 3.52
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 20 27 29 7 6 3.54
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 19 26 28 10 6 3.47
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 21 26 28 8 6 3.54
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 19 23 31 7 9 3.40
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 23 25 26 7 8 3.54
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 22 20 32 8 7 3.47
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 22 18 29 12 8 3.38
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 19 20 31 10 9 3.34
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 20 22 32 8 7 3.45
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 19 19 29 13 9 3.29
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 17 16 30 18 8 3.18
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 15 21 32 13 8 3.25
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 17 18 31 14 9 3.22
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 21 18 32 9 9 3.37
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 18 24 31 10 6 3.43
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 29 18 27 9 6 3.62
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 18 21 31 11 8 3.34
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 24 18 27 9 11 3.39