Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Hereke Meslek Yüksekokulu Endüstriyel Elektronik (İÖ)
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 5 11 14 10 5 3.02
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 5 11 15 8 6 3.02
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 5 10 16 8 6 3.00
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 5 10 16 8 6 3.00
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 8 12 12 8 5 3.22
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 8 11 14 7 5 3.22
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 5 11 14 8 7 2.98
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 5 11 15 8 6 3.02
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 6 11 13 10 5 3.07
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 6 13 13 8 5 3.16
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 6 12 12 10 5 3.09
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 6 10 12 11 6 2.98
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 5 13 12 9 6 3.04
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 5 13 12 10 5 3.07
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 5 11 15 8 6 3.02
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 5 10 14 9 7 2.93
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 5 10 15 10 5 3.00
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 6 12 14 8 5 3.13
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 6 11 11 8 9 2.93
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 6 9 14 10 6 2.98
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 8 10 13 11 3 3.20
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 6 9 17 8 5 3.07
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 7 8 13 9 8 2.93