Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Hereke Meslek Yüksekokulu Endüstriyel Elektronik
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 12 4 15 12 3 3.22
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 10 8 14 11 3 3.24
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 9 8 15 11 3 3.20
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 9 8 13 13 3 3.15
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 12 5 14 12 3 3.24
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 8 11 14 10 3 3.24
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 11 8 11 13 3 3.24
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 13 6 12 10 5 3.26
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 8 8 14 12 4 3.09
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 11 8 14 11 2 3.33
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 9 12 13 9 3 3.33
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 9 9 16 9 3 3.26
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 9 10 15 9 3 3.28
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 11 7 19 7 2 3.39
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 7 9 19 8 3 3.20
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 8 7 18 9 4 3.13
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 9 7 19 9 2 3.26
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 10 5 18 9 4 3.17
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 11 5 17 10 3 3.24
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 9 9 15 10 3 3.24
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 10 10 15 8 3 3.35
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 9 11 13 11 2 3.30
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 10 6 17 10 3 3.22