Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Hereke Meslek Yüksekokulu Muhasebe
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 14 4 16 3 3 3.58
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 14 7 13 3 3 3.65
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 10 9 13 5 3 3.45
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 10 9 15 3 3 3.50
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 10 11 14 1 4 3.55
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 11 11 13 2 3 3.63
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 10 9 14 4 3 3.48
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 12 8 13 3 4 3.53
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 13 7 14 1 5 3.55
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 11 7 16 1 5 3.45
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 11 11 12 2 4 3.58
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 11 10 13 2 4 3.55
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 12 7 11 5 5 3.40
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 12 7 14 3 4 3.50
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 11 9 11 5 4 3.45
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 12 6 14 4 4 3.45
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 12 7 11 4 6 3.38
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 11 5 15 4 5 3.33
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 14 7 9 4 6 3.48
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 14 8 10 3 5 3.58
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 15 8 10 3 4 3.68
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 12 10 12 2 4 3.60
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 11 10 11 2 6 3.45