Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Köseköy Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Teknolojisi ve Programlama
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 4 3 5 6 5 2.78
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 4 4 4 6 5 2.83
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 4 1 8 5 5 2.74
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 4 7 4 3 5 3.09
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 8 5 3 3 4 3.43
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 7 3 6 3 4 3.26
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 6 2 8 2 5 3.09
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 5 3 5 5 5 2.91
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 4 4 7 2 6 2.91
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 7 2 6 2 6 3.09
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 6 3 4 6 4 3.04
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 3 3 6 6 5 2.70
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 3 4 5 5 6 2.70
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 3 3 7 6 4 2.78
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 4 3 5 4 7 2.70
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 3 2 6 5 7 2.52
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 3 3 5 8 4 2.70
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 3 2 6 6 6 2.57
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 6 3 5 2 7 2.96
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 5 3 7 2 6 2.96
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 7 3 4 4 5 3.13
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 4 5 6 2 6 2.96
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 3 4 6 4 6 2.74