Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Kocaeli Meslek Yüksekokulu İşletme (İÖ)
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 6 1 12 1 2 3.36
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 5 0 13 2 2 3.18
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 5 3 11 1 2 3.36
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 6 1 9 4 2 3.23
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 7 1 9 2 3 3.32
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 6 2 10 1 3 3.32
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 4 2 12 1 3 3.14
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 4 1 11 3 3 3.00
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 4 2 12 2 2 3.18
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 5 2 13 1 1 3.41
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 6 2 8 4 2 3.27
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 7 1 10 2 2 3.41
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 5 0 14 2 1 3.27
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 5 3 10 3 1 3.36
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 5 1 11 4 1 3.23
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 5 1 13 2 1 3.32
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 5 3 11 2 1 3.41
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 5 0 10 6 1 3.09
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 5 1 11 4 1 3.23
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 5 2 10 3 2 3.23
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 5 4 8 3 2 3.32
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 5 1 11 3 2 3.18
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 5 1 8 6 2 3.05