Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Kocaeli Meslek Yüksekokulu Rafineri ve Petrokimya
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 3 6 8 3 3 3.13
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 2 9 7 2 3 3.22
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 4 6 9 2 2 3.35
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 4 9 6 2 2 3.48
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 4 8 7 2 2 3.43
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 2 11 6 2 2 3.39
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 2 8 9 2 2 3.26
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 2 10 6 3 2 3.30
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 4 7 7 3 2 3.35
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 3 9 6 3 2 3.35
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 5 6 7 3 2 3.39
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 4 7 7 3 2 3.35
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 6 7 5 3 2 3.52
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 5 9 4 3 2 3.52
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 6 5 6 4 2 3.39
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 5 4 8 4 2 3.26
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 3 8 7 3 2 3.30
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 4 6 6 5 2 3.22
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 6 6 8 1 2 3.57
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 4 8 6 2 3 3.35
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 5 7 7 2 2 3.48
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 5 6 7 3 2 3.39
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 5 7 6 3 2 3.43