Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Kandıra Meslek Yüksekokulu İşletme
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 18 15 26 5 4 3.56
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 17 10 27 12 2 3.41
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 16 12 32 5 3 3.49
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 15 15 28 6 4 3.46
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 15 14 28 9 2 3.46
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 15 12 31 6 4 3.41
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 17 13 24 10 4 3.43
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 17 14 26 9 2 3.51
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 17 12 31 5 3 3.51
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 18 13 28 7 2 3.56
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 16 12 27 9 4 3.40
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 16 13 26 8 5 3.40
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 17 12 25 7 7 3.37
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 16 12 26 8 6 3.35
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 15 11 25 12 5 3.28
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 14 13 26 10 5 3.31
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 17 12 25 9 5 3.40
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 15 13 24 10 6 3.31
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 19 11 23 7 8 3.38
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 16 13 25 6 8 3.34
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 15 15 22 8 8 3.31
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 14 13 24 8 9 3.22
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 16 13 25 3 11 3.29