Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır. |
Hereke Ömer İsmet Uzunyol Meslek Yüksekokulu Özel Güvenlik ve Koruma (İÖ) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; | Tam Katılırım |
Çok Katılırım |
Orta Derecede Katılırım |
Az Katılırım |
Hiç Katılmam |
Aritmetik Ortalama | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Puan | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1. | Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. | 142 | 98 | 99 | 22 | 19 | 3.85 | |||||||||||||||||||||||||
2. | Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. | 137 | 92 | 103 | 24 | 24 | 3.77 | 3. | Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. | 155 | 100 | 88 | 18 | 19 | 3.93 | |||||||||||||||||||||||
4. | Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. | 158 | 108 | 78 | 16 | 20 | 3.97 | |||||||||||||||||||||||||||||||
5. | Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. | 148 | 108 | 85 | 16 | 23 | 3.90 | |||||||||||||||||||||||||||||||
6. | Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. | 165 | 97 | 83 | 18 | 17 | 3.99 | |||||||||||||||||||||||||||||||
7. | Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. | 153 | 111 | 79 | 16 | 21 | 3.94 | |||||||||||||||||||||||||||||||
8. | Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. | 152 | 102 | 84 | 19 | 23 | 3.90 | |||||||||||||||||||||||||||||||
9. | Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. | 154 | 102 | 84 | 20 | 20 | 3.92 | |||||||||||||||||||||||||||||||
10. | Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. | 159 | 97 | 81 | 20 | 23 | 3.92 | |||||||||||||||||||||||||||||||
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; | Tam Katılırım |
Çok Katılırım |
Orta Derecede Katılırım |
Az Katılırım |
Hiç Katılmam |
Aritmetik Ortalama | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Puan | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
11. | Açık ve net olarak ifade edilmektedir. | 139 | 104 | 91 | 24 | 22 | 3.83 | |||||||||||||||||||||||||||||||
12. | Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. | 146 | 98 | 87 | 30 | 19 | 3.85 | |||||||||||||||||||||||||||||||
13. | Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. | 133 | 86 | 105 | 31 | 25 | 3.71 | |||||||||||||||||||||||||||||||
14. | Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. | 132 | 107 | 93 | 25 | 23 | 3.79 | |||||||||||||||||||||||||||||||
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; | Tam Katılırım |
Çok Katılırım |
Orta Derecede Katılırım |
Az Katılırım |
Hiç Katılmam |
Aritmetik Ortalama | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Puan | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
15. | Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. | 124 | 110 | 96 | 29 | 21 | 3.76 | |||||||||||||||||||||||||||||||
16. | Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. | 138 | 94 | 96 | 28 | 24 | 3.77 | |||||||||||||||||||||||||||||||
17. | Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. | 132 | 95 | 94 | 32 | 27 | 3.72 | |||||||||||||||||||||||||||||||
18. | Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. | 131 | 94 | 88 | 41 | 26 | 3.69 | |||||||||||||||||||||||||||||||
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; | Tam Katılırım |
Çok Katılırım |
Orta Derecede Katılırım |
Az Katılırım |
Hiç Katılmam |
Aritmetik Ortalama | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Puan | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
19. | Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. | 136 | 101 | 75 | 39 | 29 | 3.73 | |||||||||||||||||||||||||||||||
20. | Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. | 145 | 94 | 97 | 22 | 22 | 3.84 | |||||||||||||||||||||||||||||||
21. | Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. | 153 | 107 | 71 | 25 | 24 | 3.89 | |||||||||||||||||||||||||||||||
22. | Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. | 143 | 98 | 83 | 29 | 27 | 3.79 | |||||||||||||||||||||||||||||||
23. | Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. | 140 | 87 | 94 | 32 | 27 | 3.74 | |||||||||||||||||||||||||||||||