Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Kartepe Turizm Meslek Yüksekokulu Turist Rehberliği
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 4 3 13 2 1 3.30
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 3 6 10 3 1 3.30
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 4 4 13 1 1 3.39
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 5 5 11 1 1 3.52
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 6 6 8 2 1 3.61
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 5 4 12 1 1 3.48
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 3 5 12 2 1 3.30
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 2 11 9 0 1 3.57
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 4 5 11 2 1 3.39
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 4 5 13 0 1 3.48
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 7 3 11 1 1 3.61
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 6 4 10 2 1 3.52
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 7 1 9 5 1 3.35
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 5 5 9 3 1 3.43
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 5 7 8 2 1 3.57
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 4 8 7 2 2 3.43
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 5 5 7 5 1 3.35
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 4 5 8 5 1 3.26
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 5 7 7 2 2 3.48
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 5 3 11 3 1 3.35
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 4 7 7 3 2 3.35
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 7 2 12 0 2 3.52
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 5 6 7 4 1 3.43