Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Kartepe Turizm Meslek Yüksekokulu Turizm ve Otel İşletmeciliği (İÖ)
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 16 18 16 7 7 3.45
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 11 18 16 14 5 3.25
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 17 19 16 7 5 3.56
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 13 21 18 8 4 3.48
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 16 16 21 5 6 3.48
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 13 19 15 12 5 3.36
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 14 17 20 8 5 3.42
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 17 19 16 9 3 3.59
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 14 18 20 9 3 3.48
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 14 19 20 7 4 3.50
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 14 16 23 7 4 3.45
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 17 12 20 10 5 3.41
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 15 15 16 10 8 3.30
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 14 16 22 6 6 3.41
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 15 16 21 7 5 3.45
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 15 14 23 6 6 3.41
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 13 18 17 11 5 3.36
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 19 12 18 8 7 3.44
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 20 13 18 7 6 3.53
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 18 13 20 6 7 3.45
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 21 14 20 6 3 3.69
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 16 12 24 7 5 3.42
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 16 14 22 7 5 3.45