Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Kartepe Turizm Meslek Yüksekokulu Turizm ve Otel İşletmeciliği
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 14 11 28 8 5 3.32
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 13 13 27 10 3 3.35
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 14 16 22 10 4 3.39
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 15 15 25 8 3 3.47
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 15 14 26 8 3 3.45
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 15 19 22 8 2 3.56
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 15 14 25 9 3 3.44
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 18 10 27 8 3 3.48
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 15 14 25 10 2 3.45
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 16 11 30 7 2 3.48
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 15 13 25 9 4 3.39
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 14 11 29 8 4 3.35
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 13 8 30 10 5 3.21
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 17 7 30 8 4 3.38
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 17 11 26 8 4 3.44
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 16 12 28 6 4 3.45
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 17 7 27 10 5 3.32
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 14 10 30 6 6 3.30
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 17 11 25 7 6 3.39
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 16 9 30 7 4 3.39
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 18 5 29 6 8 3.29
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 16 8 30 6 6 3.33
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 16 10 27 7 6 3.35