Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Kartepe Turizm Meslek Yüksekokulu Turizm ve Otel İşletmeciliği (İÖ)
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 87 71 104 30 29 3.49
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 71 64 122 37 27 3.36
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 75 86 109 26 25 3.50
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 80 78 115 21 27 3.51
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 83 84 106 20 28 3.54
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 89 81 108 18 25 3.60
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 86 71 115 22 27 3.52
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 79 76 115 21 30 3.48
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 83 74 110 29 25 3.50
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 86 64 118 27 26 3.49
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 83 70 116 26 26 3.49
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 79 74 109 30 29 3.45
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 81 70 104 35 31 3.42
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 77 69 120 29 26 3.44
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 78 69 115 25 34 3.41
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 81 63 111 30 36 3.38
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 76 62 119 33 31 3.37
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 80 59 111 33 38 3.34
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 100 70 97 25 29 3.58
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 87 75 101 32 26 3.51
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 99 70 108 19 25 3.62
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 82 71 110 29 29 3.46
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 89 62 102 35 33 3.43