Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Kartepe Turizm Meslek Yüksekokulu Turizm ve Otel İşletmeciliği
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 55 83 164 43 31 3.23
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 44 78 159 53 42 3.08
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 52 102 151 45 26 3.29
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 53 102 145 50 26 3.28
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 58 112 143 32 31 3.36
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 60 93 151 42 30 3.30
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 49 106 149 42 30 3.27
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 46 111 147 41 31 3.27
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 49 106 162 31 28 3.31
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 61 107 139 41 28 3.35
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 53 97 135 58 33 3.21
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 46 99 149 54 28 3.22
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 45 90 148 55 38 3.13
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 49 95 159 49 24 3.26
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 53 84 150 55 34 3.18
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 48 85 147 58 38 3.13
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 41 93 155 46 41 3.13
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 50 88 143 56 39 3.14
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 62 94 137 45 38 3.26
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 62 98 146 46 24 3.34
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 78 102 138 34 24 3.47
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 53 102 150 42 29 3.29
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 62 89 139 43 43 3.22