Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Konaklama İşletmeciliği
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 87 123 253 108 83 3.04
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 87 114 218 123 112 2.91
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 91 127 253 103 80 3.07
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 93 137 250 99 75 3.11
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 109 140 230 94 81 3.16
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 106 132 225 110 81 3.11
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 102 128 223 111 90 3.06
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 92 142 219 104 97 3.04
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 98 139 223 113 81 3.09
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 103 139 228 104 80 3.12
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 101 130 238 106 79 3.10
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 96 131 220 119 88 3.04
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 82 122 210 117 123 2.88
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 92 129 225 122 86 3.03
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 81 115 232 107 119 2.90
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 83 107 220 112 132 2.84
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 83 93 216 129 133 2.79
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 86 117 221 111 119 2.91
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 117 172 209 72 84 3.25
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 122 154 213 80 85 3.23
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 135 147 216 74 82 3.27
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 108 139 220 94 93 3.11
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 102 142 220 84 106 3.08