Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır. |
Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; | Tam Katılırım |
Çok Katılırım |
Orta Derecede Katılırım |
Az Katılırım |
Hiç Katılmam |
Aritmetik Ortalama | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Puan | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1. | Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. | 47 | 107 | 204 | 59 | 19 | 3.24 | |||||||||||||||||||||||||
2. | Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. | 51 | 128 | 188 | 54 | 15 | 3.33 | 3. | Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. | 38 | 124 | 202 | 56 | 16 | 3.26 | |||||||||||||||||||||||
4. | Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. | 45 | 116 | 201 | 52 | 22 | 3.25 | |||||||||||||||||||||||||||||||
5. | Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. | 51 | 132 | 184 | 52 | 17 | 3.34 | |||||||||||||||||||||||||||||||
6. | Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. | 52 | 127 | 189 | 51 | 17 | 3.33 | |||||||||||||||||||||||||||||||
7. | Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. | 51 | 113 | 181 | 63 | 28 | 3.22 | |||||||||||||||||||||||||||||||
8. | Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. | 45 | 119 | 186 | 66 | 20 | 3.24 | |||||||||||||||||||||||||||||||
9. | Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. | 44 | 121 | 190 | 61 | 20 | 3.25 | |||||||||||||||||||||||||||||||
10. | Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. | 49 | 132 | 178 | 55 | 22 | 3.30 | |||||||||||||||||||||||||||||||
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; | Tam Katılırım |
Çok Katılırım |
Orta Derecede Katılırım |
Az Katılırım |
Hiç Katılmam |
Aritmetik Ortalama | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Puan | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
11. | Açık ve net olarak ifade edilmektedir. | 43 | 120 | 197 | 56 | 20 | 3.25 | |||||||||||||||||||||||||||||||
12. | Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. | 35 | 116 | 202 | 62 | 21 | 3.19 | |||||||||||||||||||||||||||||||
13. | Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. | 35 | 99 | 188 | 86 | 28 | 3.06 | |||||||||||||||||||||||||||||||
14. | Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. | 41 | 122 | 197 | 54 | 22 | 3.24 | |||||||||||||||||||||||||||||||
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; | Tam Katılırım |
Çok Katılırım |
Orta Derecede Katılırım |
Az Katılırım |
Hiç Katılmam |
Aritmetik Ortalama | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Puan | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
15. | Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. | 37 | 128 | 188 | 62 | 21 | 3.22 | |||||||||||||||||||||||||||||||
16. | Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. | 34 | 95 | 181 | 92 | 34 | 3.01 | |||||||||||||||||||||||||||||||
17. | Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. | 43 | 109 | 185 | 72 | 27 | 3.16 | |||||||||||||||||||||||||||||||
18. | Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. | 38 | 104 | 193 | 75 | 26 | 3.12 | |||||||||||||||||||||||||||||||
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; | Tam Katılırım |
Çok Katılırım |
Orta Derecede Katılırım |
Az Katılırım |
Hiç Katılmam |
Aritmetik Ortalama | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Puan | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
19. | Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. | 48 | 112 | 170 | 64 | 42 | 3.14 | |||||||||||||||||||||||||||||||
20. | Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. | 79 | 122 | 167 | 44 | 24 | 3.43 | |||||||||||||||||||||||||||||||
21. | Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. | 78 | 137 | 149 | 54 | 18 | 3.47 | |||||||||||||||||||||||||||||||
22. | Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. | 49 | 122 | 179 | 58 | 28 | 3.24 | |||||||||||||||||||||||||||||||
23. | Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. | 47 | 112 | 173 | 62 | 42 | 3.14 | |||||||||||||||||||||||||||||||