Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır. |
İletişim Fakültesi Gazetecilik (İÖ) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; | Tam Katılırım |
Çok Katılırım |
Orta Derecede Katılırım |
Az Katılırım |
Hiç Katılmam |
Aritmetik Ortalama | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Puan | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1. | Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. | 86 | 107 | 407 | 178 | 139 | 2.81 | |||||||||||||||||||||||||
2. | Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. | 72 | 117 | 375 | 206 | 147 | 2.74 | 3. | Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. | 79 | 125 | 397 | 179 | 137 | 2.81 | |||||||||||||||||||||||
4. | Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. | 83 | 143 | 400 | 158 | 133 | 2.87 | |||||||||||||||||||||||||||||||
5. | Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. | 108 | 174 | 384 | 148 | 103 | 3.04 | |||||||||||||||||||||||||||||||
6. | Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. | 105 | 171 | 385 | 144 | 112 | 3.01 | |||||||||||||||||||||||||||||||
7. | Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. | 101 | 171 | 383 | 139 | 123 | 2.99 | |||||||||||||||||||||||||||||||
8. | Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. | 93 | 166 | 384 | 152 | 122 | 2.95 | |||||||||||||||||||||||||||||||
9. | Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. | 85 | 152 | 403 | 167 | 110 | 2.93 | |||||||||||||||||||||||||||||||
10. | Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. | 105 | 162 | 396 | 143 | 111 | 3.01 | |||||||||||||||||||||||||||||||
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; | Tam Katılırım |
Çok Katılırım |
Orta Derecede Katılırım |
Az Katılırım |
Hiç Katılmam |
Aritmetik Ortalama | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Puan | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
11. | Açık ve net olarak ifade edilmektedir. | 83 | 155 | 408 | 158 | 113 | 2.93 | |||||||||||||||||||||||||||||||
12. | Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. | 83 | 135 | 413 | 173 | 113 | 2.89 | |||||||||||||||||||||||||||||||
13. | Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. | 71 | 129 | 393 | 187 | 137 | 2.79 | |||||||||||||||||||||||||||||||
14. | Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. | 81 | 157 | 397 | 158 | 124 | 2.91 | |||||||||||||||||||||||||||||||
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; | Tam Katılırım |
Çok Katılırım |
Orta Derecede Katılırım |
Az Katılırım |
Hiç Katılmam |
Aritmetik Ortalama | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Puan | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
15. | Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. | 69 | 145 | 382 | 185 | 136 | 2.81 | |||||||||||||||||||||||||||||||
16. | Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. | 63 | 123 | 371 | 196 | 164 | 2.70 | |||||||||||||||||||||||||||||||
17. | Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. | 60 | 130 | 365 | 177 | 185 | 2.68 | |||||||||||||||||||||||||||||||
18. | Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. | 74 | 140 | 368 | 176 | 159 | 2.78 | |||||||||||||||||||||||||||||||
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; | Tam Katılırım |
Çok Katılırım |
Orta Derecede Katılırım |
Az Katılırım |
Hiç Katılmam |
Aritmetik Ortalama | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Puan | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
19. | Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. | 107 | 167 | 378 | 145 | 120 | 3.00 | |||||||||||||||||||||||||||||||
20. | Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. | 103 | 177 | 385 | 144 | 108 | 3.03 | |||||||||||||||||||||||||||||||
21. | Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. | 131 | 180 | 379 | 130 | 97 | 3.13 | |||||||||||||||||||||||||||||||
22. | Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. | 86 | 165 | 398 | 152 | 116 | 2.95 | |||||||||||||||||||||||||||||||
23. | Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. | 91 | 158 | 383 | 146 | 139 | 2.91 | |||||||||||||||||||||||||||||||