Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Güzel Sanatlar Fakültesi Performans
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 10 11 17 4 1 3.58
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 9 9 21 1 3 3.47
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 13 10 16 2 2 3.70
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 12 10 17 3 1 3.67
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 15 8 16 3 1 3.77
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 15 8 16 4 0 3.79
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 12 8 18 4 1 3.60
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 13 9 17 4 0 3.72
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 13 8 19 2 1 3.70
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 12 9 17 3 2 3.60
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 8 12 18 3 2 3.49
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 9 10 19 4 1 3.51
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 9 11 17 4 2 3.49
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 9 9 22 2 1 3.53
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 9 8 20 2 4 3.37
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 8 10 20 4 1 3.47
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 7 10 19 6 1 3.37
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 6 12 21 3 1 3.44
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 13 6 19 2 3 3.56
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 14 7 17 3 2 3.65
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 15 8 15 2 3 3.70
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 12 6 20 4 1 3.56
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 11 5 18 3 6 3.28