Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Güzel Sanatlar Fakültesi Sahne Tasarımı
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 2 5 23 11 7 2.67
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 1 0 28 9 10 2.44
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 2 7 26 5 8 2.79
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 2 6 26 7 7 2.77
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 11 8 20 4 5 3.33
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 6 11 21 4 6 3.15
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 2 12 19 5 10 2.81
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 5 10 19 8 6 3.00
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 4 9 19 10 6 2.90
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 6 11 16 9 6 3.04
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 3 7 20 9 9 2.71
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 2 4 28 8 6 2.75
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 1 7 18 11 11 2.50
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 3 7 22 6 10 2.73
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 2 5 25 6 10 2.65
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 2 3 25 9 9 2.58
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 1 3 20 8 16 2.27
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 0 1 19 11 17 2.08
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 6 7 17 10 8 2.85
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 7 9 20 6 6 3.10
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 11 11 16 6 4 3.40
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 5 6 27 5 5 3.02
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 5 4 20 7 12 2.65