Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Güzel Sanatlar Fakültesi Oyunculuk
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 13 6 22 6 13 3.00
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 9 4 18 15 14 2.65
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 11 9 18 11 11 2.97
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 11 10 20 8 11 3.03
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 13 14 14 8 11 3.17
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 16 12 15 8 9 3.30
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 15 7 16 9 13 3.03
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 11 13 15 10 11 3.05
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 12 11 15 9 13 3.00
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 12 9 17 12 10 3.02
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 10 8 20 8 14 2.87
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 10 6 21 10 13 2.83
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 12 3 18 11 16 2.73
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 13 7 14 13 13 2.90
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 11 7 20 11 11 2.93
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 10 9 14 14 13 2.82
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 10 7 13 12 18 2.65
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 10 7 12 14 17 2.65
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 10 9 14 9 18 2.73
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 11 9 18 9 13 2.93
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 13 13 15 7 12 3.13
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 10 9 19 8 14 2.88
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 9 8 16 8 19 2.67