Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Güzel Sanatlar Fakültesi Dramatik Yazarlık
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 7 4 18 12 5 2.91
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 7 3 19 10 7 2.85
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 8 10 15 8 5 3.17
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 6 6 18 10 6 2.91
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 13 9 13 8 3 3.46
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 10 13 11 7 5 3.35
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 10 12 13 5 6 3.33
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 6 11 17 7 5 3.13
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 8 9 12 12 5 3.07
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 10 15 11 6 4 3.46
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 5 5 16 10 10 2.67
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 6 6 12 13 9 2.72
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 4 5 12 14 11 2.50
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 5 6 18 8 9 2.78
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 7 6 18 9 6 2.98
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 4 5 16 8 13 2.54
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 5 9 12 11 9 2.78
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 6 7 11 6 16 2.59
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 7 8 16 7 8 2.98
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 10 6 13 8 9 3.00
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 11 7 14 9 5 3.22
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 6 6 16 8 10 2.78
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 4 9 16 6 11 2.76