Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Güzel Sanatlar Fakültesi Müzikoloji
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 3 3 12 5 5 2.79
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 3 2 9 10 4 2.64
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 2 4 10 7 5 2.68
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 4 3 9 7 5 2.79
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 11 6 5 4 2 3.71
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 7 10 7 4 0 3.71
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 4 7 8 5 4 3.07
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 6 3 10 6 3 3.11
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 6 4 8 5 5 3.04
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 4 3 12 6 3 2.96
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 3 4 8 5 8 2.61
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 4 4 7 6 7 2.71
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 4 1 9 4 10 2.46
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 5 2 7 8 6 2.71
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 2 6 8 7 5 2.75
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 3 2 8 6 9 2.43
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 2 7 5 6 8 2.61
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 6 4 6 6 6 2.93
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 6 8 8 1 5 3.32
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 5 4 11 3 5 3.04
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 6 8 11 2 1 3.57
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 3 3 10 6 6 2.68
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 3 3 11 4 7 2.68