Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Toplulukları
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 11 9 25 5 2 3.42
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 10 7 21 9 5 3.15
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 10 12 24 5 1 3.48
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 9 12 22 8 1 3.38
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 17 14 14 4 3 3.73
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 10 18 18 6 0 3.62
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 12 12 21 5 2 3.52
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 11 12 21 6 2 3.46
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 12 12 19 6 3 3.46
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 8 18 17 5 4 3.40
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 9 11 25 5 2 3.38
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 5 11 24 8 4 3.10
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 7 7 24 11 3 3.08
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 10 9 23 7 3 3.31
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 11 8 19 11 3 3.25
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 6 9 20 15 2 3.04
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 9 11 15 10 7 3.10
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 8 12 17 7 8 3.10
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 14 13 15 6 4 3.52
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 14 11 15 10 2 3.48
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 15 11 20 3 3 3.62
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 10 8 19 11 4 3.17
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 11 10 17 9 5 3.25