Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Güzel Sanatlar Fakültesi Heykel
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 0 4 25 7 12 2.44
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 0 4 21 11 12 2.35
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 0 4 26 7 11 2.48
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 0 6 24 6 12 2.50
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 4 5 25 5 9 2.79
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 2 7 23 4 12 2.65
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 1 6 25 4 12 2.58
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 1 4 25 6 12 2.50
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 1 7 21 7 12 2.54
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 0 4 22 9 13 2.35
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 0 4 17 14 13 2.25
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 0 2 18 15 13 2.19
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 0 2 15 13 18 2.02
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 0 3 16 16 13 2.19
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 0 1 18 18 11 2.19
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 0 1 17 17 13 2.13
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 0 2 15 17 14 2.10
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 0 1 18 12 17 2.06
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 0 7 18 10 13 2.40
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 0 3 19 16 10 2.31
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 2 11 15 11 9 2.71
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 0 5 18 12 13 2.31
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 0 4 19 13 12 2.31