Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Güzel Sanatlar Fakültesi Resim
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 9 9 31 10 6 3.08
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 9 10 26 12 8 3.00
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 9 12 29 10 5 3.15
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 10 12 28 9 6 3.17
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 13 18 24 2 8 3.40
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 10 25 18 5 7 3.40
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 10 9 28 11 7 3.06
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 9 20 22 7 7 3.26
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 9 15 28 7 6 3.22
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 9 14 25 10 7 3.12
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 7 13 29 9 7 3.06
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 9 10 24 17 5 3.02
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 8 8 24 18 7 2.88
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 10 10 26 14 5 3.09
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 7 13 29 9 7 3.06
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 8 10 26 11 10 2.92
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 7 10 21 14 13 2.75
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 9 3 25 18 10 2.74
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 7 14 23 5 16 2.86
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 9 16 19 9 12 3.02
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 12 18 22 4 9 3.31
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 10 12 24 8 11 3.03
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 8 14 15 15 13 2.83