Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 6 10 28 8 3 3.15
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 3 11 28 10 3 3.02
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 7 9 30 5 4 3.18
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 6 11 27 8 3 3.16
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 10 7 28 8 2 3.27
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 8 12 23 9 3 3.24
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 8 14 18 12 3 3.22
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 8 13 27 4 3 3.35
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 8 9 24 7 7 3.07
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 8 9 25 6 7 3.09
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 5 9 22 13 6 2.89
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 5 9 24 12 5 2.95
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 5 8 20 16 6 2.82
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 5 11 23 11 5 3.00
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 6 12 20 8 9 2.96
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 6 9 20 8 12 2.80
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 6 11 21 7 10 2.93
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 6 11 13 10 15 2.69
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 6 10 21 11 7 2.95
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 4 15 18 9 9 2.93
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 7 14 21 6 7 3.15
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 5 11 20 12 7 2.91
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 4 11 20 10 10 2.80