Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Güzel Sanatlar Fakültesi Sahne Sanatları
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 8 11 29 9 8 3.03
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 7 5 28 14 11 2.74
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 8 5 32 12 8 2.89
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 7 8 33 10 7 2.97
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 13 12 27 7 6 3.29
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 10 9 31 8 7 3.11
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 8 8 33 9 7 3.02
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 7 10 25 13 10 2.86
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 6 8 30 11 10 2.83
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 9 10 29 12 5 3.09
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 12 7 31 9 6 3.15
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 12 5 27 14 7 3.02
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 8 8 27 11 11 2.86
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 11 9 28 9 8 3.09
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 8 6 31 10 10 2.88
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 7 6 31 11 10 2.83
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 8 4 24 14 15 2.63
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 7 6 21 15 16 2.58
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 10 10 29 10 6 3.12
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 7 9 25 15 9 2.85
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 10 11 26 11 7 3.09
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 6 10 28 10 11 2.85
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 8 7 28 11 11 2.85