Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Güzel Sanatlar Fakültesi Fotoğraf ve Grafik Sanatlar
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 8 16 35 13 8 3.04
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 6 14 39 14 7 2.98
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 7 18 32 14 9 3.00
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 8 20 34 9 9 3.11
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 18 18 27 11 6 3.39
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 14 21 29 10 6 3.34
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 11 19 31 9 10 3.15
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 11 20 30 11 8 3.19
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 9 20 31 10 10 3.10
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 9 18 29 10 14 2.98
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 7 14 38 15 6 3.01
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 8 18 32 14 8 3.05
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 5 15 34 16 10 2.86
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 7 20 32 14 7 3.08
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 8 12 32 18 10 2.88
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 7 9 36 15 13 2.78
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 7 10 37 16 10 2.85
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 6 14 33 16 11 2.85
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 11 12 33 13 11 2.99
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 9 14 37 15 5 3.09
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 14 22 33 7 4 3.44
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 10 17 36 10 7 3.16
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 10 13 32 13 12 2.95