Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 6 13 52 19 20 2.69
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 6 16 35 25 28 2.52
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 7 14 51 15 23 2.70
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 5 17 47 19 22 2.67
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 9 20 43 17 21 2.81
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 7 20 47 16 20 2.80
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 11 11 43 20 25 2.66
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 9 13 44 23 21 2.69
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 8 16 40 27 19 2.70
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 9 14 50 20 17 2.80
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 7 14 44 17 28 2.59
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 8 14 42 15 31 2.57
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 7 14 36 20 33 2.47
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 7 14 43 24 22 2.64
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 9 13 43 19 26 2.64
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 6 9 45 17 33 2.44
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 6 10 39 25 30 2.43
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 8 13 35 29 25 2.55
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 9 16 39 14 32 2.60
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 9 16 37 12 36 2.55
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 8 18 43 14 27 2.69
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 7 18 40 15 30 2.61
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 6 14 42 21 27 2.55