Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Uluslararası İlişkiler (İÖ)
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 97 148 553 202 143 2.87
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 95 145 504 221 178 2.79
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 94 164 501 232 152 2.84
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 107 182 508 212 134 2.93
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 147 217 485 166 128 3.08
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 118 231 496 174 124 3.04
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 117 208 470 190 158 2.94
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 114 175 497 189 168 2.89
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 107 197 502 190 147 2.94
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 122 209 484 191 137 2.99
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 107 173 545 190 128 2.95
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 97 165 533 204 144 2.88
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 86 150 502 222 183 2.77
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 99 180 524 209 131 2.92
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 96 158 511 214 164 2.83
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 86 146 488 231 192 2.74
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 87 156 479 236 185 2.76
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 98 186 488 204 167 2.86
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 157 191 471 157 167 3.01
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 177 209 454 168 135 3.11
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 183 205 480 161 114 3.16
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 134 184 486 184 155 2.96
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 138 171 463 183 188 2.90