Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Uluslararası İlişkiler
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 84 171 563 215 171 2.82
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 75 187 494 268 180 2.76
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 76 195 522 243 168 2.81
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 79 233 511 208 173 2.86
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 130 288 482 165 139 3.09
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 115 275 493 174 147 3.03
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 113 237 479 196 179 2.92
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 104 227 485 214 174 2.89
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 95 222 492 228 167 2.88
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 111 242 479 203 169 2.94
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 100 221 523 217 143 2.93
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 95 196 514 223 176 2.84
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 75 192 476 264 197 2.74
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 95 231 508 210 160 2.91
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 104 197 493 224 186 2.84
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 72 172 496 256 208 2.70
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 76 184 490 244 210 2.73
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 98 210 465 246 185 2.83
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 138 269 447 164 186 3.01
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 147 288 440 176 153 3.08
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 174 276 442 173 139 3.14
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 110 235 482 202 175 2.92
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 117 243 465 180 199 2.92