Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi (İÖ)
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 128 196 510 212 155 2.94
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 119 175 488 233 186 2.84
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 125 207 486 238 145 2.94
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 143 228 481 193 156 3.01
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 169 259 463 174 136 3.13
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 159 259 454 187 142 3.09
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 181 255 431 182 152 3.11
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 148 232 468 190 163 3.01
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 140 242 485 189 145 3.04
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 158 250 474 175 144 3.09
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 126 253 488 189 145 3.02
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 116 211 509 218 147 2.94
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 112 203 460 249 177 2.85
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 107 248 498 206 142 2.98
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 115 217 453 246 170 2.88
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 114 183 472 232 200 2.82
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 107 216 444 227 207 2.82
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 137 225 455 206 178 2.95
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 183 280 416 163 159 3.14
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 226 289 392 160 134 3.26
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 198 290 430 150 133 3.22
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 153 236 461 187 164 3.02
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 159 252 439 169 182 3.03