Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 137 213 597 224 163 2.95
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 99 204 517 270 244 2.73
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 123 236 569 220 186 2.92
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 132 287 548 199 168 3.01
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 192 316 501 171 154 3.17
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 167 300 515 193 159 3.09
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 158 299 501 203 173 3.05
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 143 264 503 224 200 2.94
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 127 267 540 227 173 2.96
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 145 289 521 218 161 3.03
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 125 267 560 219 163 2.98
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 124 234 565 223 188 2.91
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 104 230 524 247 229 2.80
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 122 297 557 185 173 3.01
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 114 259 527 233 201 2.89
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 97 235 500 262 240 2.77
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 98 229 503 245 259 2.75
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 117 266 532 200 219 2.90
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 171 337 490 160 176 3.13
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 231 348 460 142 153 3.27
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 208 314 497 172 143 3.20
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 143 272 546 194 179 3.00
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 146 285 521 179 203 2.99