Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme (İÖ)
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 140 221 712 258 226 2.87
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 129 189 655 312 272 2.74
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 127 226 680 317 207 2.84
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 134 255 672 292 204 2.89
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 165 274 655 241 222 2.95
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 154 288 657 259 199 2.96
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 142 264 666 261 224 2.90
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 132 246 648 265 266 2.82
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 136 266 676 283 196 2.91
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 154 288 645 274 196 2.96
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 141 270 672 265 209 2.92
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 123 250 673 295 216 2.85
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 106 241 642 301 267 2.75
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 126 275 668 276 212 2.89
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 120 217 653 292 275 2.75
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 112 200 624 303 318 2.67
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 108 226 610 302 311 2.69
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 133 258 640 284 242 2.84
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 163 297 638 218 241 2.95
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 184 317 629 232 195 3.04
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 193 301 640 221 202 3.04
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 141 271 648 271 226 2.89
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 165 250 641 253 248 2.89