Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 170 265 773 305 228 2.91
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 145 235 701 390 270 2.77
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 148 296 745 338 214 2.90
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 168 316 764 288 205 2.97
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 189 362 723 270 197 3.04
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 179 354 751 261 196 3.03
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 182 310 724 297 228 2.95
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 171 298 720 300 252 2.91
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 167 313 746 307 208 2.96
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 181 337 766 263 194 3.03
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 179 334 739 301 188 3.01
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 158 304 769 308 202 2.95
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 160 273 725 332 251 2.86
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 177 330 754 296 184 3.01
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 160 275 705 335 266 2.84
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 156 242 675 348 320 2.75
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 155 241 688 355 302 2.77
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 171 293 704 334 239 2.90
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 227 357 688 230 239 3.06
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 297 361 662 231 190 3.20
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 266 364 705 229 177 3.18
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 191 329 739 269 213 3.01
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 219 325 715 245 237 3.03