Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat (İÖ)
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 160 189 704 295 285 2.78
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 126 202 631 363 311 2.67
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 142 230 652 338 271 2.78
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 146 261 673 298 255 2.84
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 202 297 655 245 234 2.99
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 171 301 652 256 253 2.93
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 162 261 631 293 286 2.83
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 148 237 639 295 314 2.76
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 138 250 655 310 280 2.79
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 146 281 657 283 266 2.85
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 149 249 682 295 258 2.84
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 149 246 661 309 268 2.82
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 131 235 656 298 313 2.74
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 132 275 665 302 259 2.83
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 124 224 644 317 324 2.70
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 114 207 627 317 368 2.62
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 110 213 623 325 362 2.62
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 128 285 643 310 267 2.81
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 168 304 625 253 283 2.89
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 196 304 638 260 235 2.98
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 192 305 641 238 257 2.96
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 143 244 666 295 285 2.79
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 160 285 624 261 303 2.84