Kocaeli Üniversitesi Öğrenci Anket Formu

Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır.

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri (İÖ)
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
1. Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. 124 176 584 213 171 2.90
2. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. 110 150 538 269 201 2.76
3. Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. 130 189 537 244 168 2.90
4. Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. 127 206 538 237 160 2.92
5. Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. 167 220 513 215 153 3.03
6. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. 150 202 547 223 146 2.99
7. Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. 131 217 528 216 176 2.93
8. Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. 122 194 523 240 189 2.86
9. Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. 128 231 532 219 158 2.96
10. Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. 144 239 531 206 148 3.02
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
11. Açık ve net olarak ifade edilmektedir. 124 208 542 250 144 2.94
12. Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. 114 214 520 275 145 2.90
13. Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. 109 183 530 250 196 2.81
14. Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. 125 199 551 240 153 2.92
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
15. Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. 105 196 545 236 186 2.84
16. Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. 101 178 479 274 236 2.71
17. Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. 97 186 488 265 232 2.72
18. Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. 130 223 512 230 173 2.93
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; Tam
Katılırım
Çok
Katılırım
Orta
Derecede Katılırım
Az
Katılırım
Hiç
Katılmam
Aritmetik Ortalama
Puan 5 4 3 2 1
19. Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. 149 244 514 180 181 3.00
20. Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. 180 254 499 187 148 3.10
21. Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. 172 267 495 182 152 3.10
22. Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. 145 213 498 228 184 2.93
23. Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. 149 204 490 218 207 2.90