Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır. |
Mühendislik Fakültesi Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği (İÖ) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; | Tam Katılırım |
Çok Katılırım |
Orta Derecede Katılırım |
Az Katılırım |
Hiç Katılmam |
Aritmetik Ortalama | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Puan | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1. | Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. | 90 | 159 | 477 | 175 | 142 | 2.88 | |||||||||||||||||||||||||
2. | Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. | 94 | 200 | 446 | 181 | 122 | 2.96 | 3. | Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. | 91 | 142 | 473 | 204 | 133 | 2.86 | |||||||||||||||||||||||
4. | Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. | 94 | 153 | 464 | 189 | 143 | 2.87 | |||||||||||||||||||||||||||||||
5. | Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. | 179 | 204 | 395 | 147 | 118 | 3.17 | |||||||||||||||||||||||||||||||
6. | Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. | 137 | 184 | 452 | 148 | 122 | 3.06 | |||||||||||||||||||||||||||||||
7. | Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. | 112 | 167 | 421 | 175 | 168 | 2.88 | |||||||||||||||||||||||||||||||
8. | Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. | 93 | 150 | 442 | 187 | 171 | 2.81 | |||||||||||||||||||||||||||||||
9. | Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. | 95 | 152 | 482 | 184 | 130 | 2.90 | |||||||||||||||||||||||||||||||
10. | Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. | 92 | 191 | 447 | 162 | 151 | 2.91 | |||||||||||||||||||||||||||||||
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; | Tam Katılırım |
Çok Katılırım |
Orta Derecede Katılırım |
Az Katılırım |
Hiç Katılmam |
Aritmetik Ortalama | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Puan | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
11. | Açık ve net olarak ifade edilmektedir. | 93 | 141 | 486 | 181 | 142 | 2.87 | |||||||||||||||||||||||||||||||
12. | Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. | 95 | 156 | 472 | 161 | 159 | 2.87 | |||||||||||||||||||||||||||||||
13. | Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. | 81 | 139 | 431 | 206 | 186 | 2.73 | |||||||||||||||||||||||||||||||
14. | Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. | 87 | 166 | 473 | 164 | 153 | 2.88 | |||||||||||||||||||||||||||||||
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; | Tam Katılırım |
Çok Katılırım |
Orta Derecede Katılırım |
Az Katılırım |
Hiç Katılmam |
Aritmetik Ortalama | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Puan | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
15. | Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. | 82 | 166 | 434 | 191 | 170 | 2.81 | |||||||||||||||||||||||||||||||
16. | Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. | 71 | 135 | 420 | 194 | 223 | 2.65 | |||||||||||||||||||||||||||||||
17. | Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. | 93 | 179 | 440 | 171 | 160 | 2.88 | |||||||||||||||||||||||||||||||
18. | Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. | 89 | 181 | 414 | 176 | 183 | 2.82 | |||||||||||||||||||||||||||||||
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; | Tam Katılırım |
Çok Katılırım |
Orta Derecede Katılırım |
Az Katılırım |
Hiç Katılmam |
Aritmetik Ortalama | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Puan | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
19. | Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. | 109 | 194 | 398 | 155 | 187 | 2.89 | |||||||||||||||||||||||||||||||
20. | Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. | 154 | 203 | 411 | 139 | 136 | 3.10 | |||||||||||||||||||||||||||||||
21. | Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. | 165 | 240 | 408 | 111 | 119 | 3.21 | |||||||||||||||||||||||||||||||
22. | Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. | 109 | 205 | 436 | 148 | 145 | 2.99 | |||||||||||||||||||||||||||||||
23. | Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. | 113 | 186 | 398 | 159 | 187 | 2.88 | |||||||||||||||||||||||||||||||