Kocaeli Üniversitesi "Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci" kapsamında tüm programlarını güncelleyerek eğitimde bir dönüşüm gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Aşağıda Kocaeli Üniversitesinde 2010-2011 güz yarıyılı eğitim-öğretim kalitesini değerlendirmeye ilişkin ifadelere öğrencilerin verdiği yanıtlar yer almaktadır. |
Mühendislik Fakültesi Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A- ANAHTAR YETERLİLİK KAZANDIRMA DÜZEYİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kocaeli Üniversitesi öğretim programları öğrencilerin; | Tam Katılırım |
Çok Katılırım |
Orta Derecede Katılırım |
Az Katılırım |
Hiç Katılmam |
Aritmetik Ortalama | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Puan | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1. | Mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri nitelikte bilgi ve beceri kazandırmaktadır. | 89 | 178 | 539 | 228 | 130 | 2.89 | |||||||||||||||||||||||||
2. | Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisini geliştirmektedir. | 96 | 220 | 518 | 216 | 114 | 2.97 | 3. | Sahip olduğu bilgiyi mesleki yaşamında karşılaştığı yeni durumlara uygulayabilme becerisi kazandırmaktadır. | 96 | 178 | 513 | 244 | 133 | 2.88 | |||||||||||||||||||||||
4. | Alan ya da mesleki yaşamında doğru karar verme becerisini geliştirmektedir. | 95 | 207 | 495 | 237 | 130 | 2.91 | |||||||||||||||||||||||||||||||
5. | Kendi kendine öğrenebilme becerisini geliştirmektedir. | 215 | 234 | 451 | 165 | 99 | 3.26 | |||||||||||||||||||||||||||||||
6. | Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisini geliştirmektedir. | 140 | 256 | 480 | 172 | 116 | 3.11 | |||||||||||||||||||||||||||||||
7. | Karşılaştığı bilgiyi olduğu gibi kabul etmesi yerine, sorgulayarak öğrenme becerisini geliştirmektedir. | 102 | 217 | 479 | 204 | 162 | 2.91 | |||||||||||||||||||||||||||||||
8. | Yeni bir bilgi, fikir veya ürün geliştirebilmesini sağlamaktadır. | 97 | 205 | 471 | 237 | 154 | 2.87 | |||||||||||||||||||||||||||||||
9. | Alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları çözebilme becerisini geliştirmektedir. | 97 | 215 | 499 | 228 | 125 | 2.94 | |||||||||||||||||||||||||||||||
10. | Bilgi ve görüşlerini yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmesini sağlamaktadır. | 115 | 209 | 497 | 200 | 143 | 2.96 | |||||||||||||||||||||||||||||||
B- ÖĞRETİM PROGRAMI AMAÇLARI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kocaeli Üniversitesi öğretim programında amaçlar; | Tam Katılırım |
Çok Katılırım |
Orta Derecede Katılırım |
Az Katılırım |
Hiç Katılmam |
Aritmetik Ortalama | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Puan | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
11. | Açık ve net olarak ifade edilmektedir. | 89 | 190 | 494 | 258 | 133 | 2.87 | |||||||||||||||||||||||||||||||
12. | Toplumun beklenti ve ihtiyaçlarına uygundur. | 78 | 206 | 498 | 248 | 134 | 2.87 | |||||||||||||||||||||||||||||||
13. | Öğrenci ihtiyaçlarına uygundur. | 69 | 188 | 473 | 258 | 176 | 2.76 | |||||||||||||||||||||||||||||||
14. | Gerçekleştirilebilecek niteliktedir. | 87 | 220 | 504 | 214 | 139 | 2.92 | |||||||||||||||||||||||||||||||
C- ÖĞRETİM NİTELİĞİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kocaeli üniversitesi öğretim programlarında; | Tam Katılırım |
Çok Katılırım |
Orta Derecede Katılırım |
Az Katılırım |
Hiç Katılmam |
Aritmetik Ortalama | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Puan | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
15. | Öğrencilerin aktif katılımını sağlayıcı yöntemler kullanılır. | 77 | 198 | 479 | 247 | 163 | 2.81 | |||||||||||||||||||||||||||||||
16. | Öğrencilerin ilgi ve isteğini artırıcı yöntemlere yer verilir. | 67 | 167 | 430 | 275 | 225 | 2.64 | |||||||||||||||||||||||||||||||
17. | Derslerin gerektirdiği farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılır. | 91 | 216 | 470 | 239 | 148 | 2.88 | |||||||||||||||||||||||||||||||
18. | Kullanılan kitap, ders notu v.b materyaller yeterlidir. | 81 | 189 | 443 | 279 | 172 | 2.77 | |||||||||||||||||||||||||||||||
D- ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME NİTELİĞİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kocaeli üniversitesi ölçme ve değerlendirme sürecinde; | Tam Katılırım |
Çok Katılırım |
Orta Derecede Katılırım |
Az Katılırım |
Hiç Katılmam |
Aritmetik Ortalama | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Puan | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
19. | Sınav / ödevler / projeler v.b. tarafsız bir şekilde değerlendirilir. | 103 | 210 | 444 | 234 | 173 | 2.86 | |||||||||||||||||||||||||||||||
20. | Dönem başında değerlendirme ölçütleri açıklanır. | 172 | 239 | 445 | 188 | 120 | 3.13 | |||||||||||||||||||||||||||||||
21. | Yazılı sınav, sözlü sınav ve proje gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. | 171 | 280 | 454 | 148 | 111 | 3.22 | |||||||||||||||||||||||||||||||
22. | Yeterli sayıda ölçme işlemine yer verilir. | 108 | 229 | 478 | 219 | 130 | 2.97 | |||||||||||||||||||||||||||||||
23. | Konuyu bilenle bilmeyeni ayırt eden sorular kullanılır. | 113 | 209 | 452 | 196 | 194 | 2.87 | |||||||||||||||||||||||||||||||